Hoe werkt Digitale Postzegel van PostNL?
Inloggen
Winkelmandje

Kantoorartikelen bestellen voor bedrijven



085-0160140 Wij helpen je graag!

Hoe werkt Digitale Postzegel van PostNL?

Hoe werkt Digitale Postzegel van PostNL?
Geplaatst op 25-9-2017 door ProOffice
Met de Digitale Postzegel van PostNL kun je op een gemakkelijke manier online frankeren en zelf je postzegels printen. Handig, want zo zit je nooit meer zonder postzegels en betaal je nooit teveel verzendkosten. Maar hoe werkt het nou precies? We hebben het voor je uitgezocht en op een rijtje gezet.

Wat is Digitale Postzegel?

Een Digitale Postzegel is een postzegel die je zelf online aanmaakt en met een Dymo LabelWriter print. Waar en wanneer je maar wilt! Zo heb je altijd genoeg postzegels en betaal je het exacte frankeerbedrag. Digitale Postzegel is met name interessant voor zakelijke gebruikers die maandelijks 25 tot 250 poststukken met verschillende formaten, gewichten en bestemmingen versturen. Maar ook particulieren kunnen gebruik maken van Digitale Postzegel.

Je kunt brieven, pakketten (met Track & Trace), aangetekende brieven en pakketten online frankeren, met of zonder verzekerservice.

Wat heb je nodig om Digitale Postzegel te gebruiken?
Je hebt een Dymo labelprinter, computer en een internetverbinding nodig om online te kunnen frankeren. De Dymo LabelWriter is de enige labelprinter voor Digitale Postzegels. Maar denk er om: niet elk type Dymo LabelWriter is te gebruiken voor deze toepassing. Het kan alleen met de volgende types: 450, 450 Turbo, 450 Twin Turbo en 450 Duo en de nieuwe Dymo 550 labelwriters.

Hoe duur is een Digitale Postzegel?
Een Digitale Postzegel kost minimaal 91 cent. De goedkoopste Digitale Postzegel kun je gebruiken voor brieven tot 20 gram (dat is dus sowieso goedkoper dan een normale postzegel). Je betaalt je zegels met een frankeertegoed dat je kunt opwaarderen met iDeal, creditcard of met je PostNL klantnummer.
Zoals eerder aangegeven heb je in sommige gevallen ook een barcode nodig. Deze kun je via de website van PostNL aanvragen.

Hoe maak je een Digitale Postzegel?
Eerst installeer je de Dymo LabelWriter en de nieuwste software op de computer. Nadat de computer opnieuw is opgestart maak je een MijnPostNL-account aan.
Als je al een klantnummer van PostNL hebt meld je je aan en waardeer je je frankeertegoed op (vanaf € 25 en tot maximaal € 500). Het tegoed is direct te gebruiken!

Om de juiste frankering te berekenen moet je de volgende punten bepalen:
1. Past het poststuk door de brievenbus?
2. Moet het naar een adres in het binnenland of het buitenland?
3. Wat is het gewicht?
4. Hoe wil je het verzenden? (standaard / priority / aangetekend)
Print de Digitale Postzegel uit en plak deze op de brief of het pakket.


Goed om te weten
• Het klinkt zo logisch dat je het bijna zou vergeten: je kunt alleen een postzegel maken en afdrukken met een internetverbinding.
• De Digitale Postzegel is maximaal 48 uur geldig nadat je deze print. 
• De Dymo LabelWriter moet rechtstreeks aangesloten zijn op de computer (waarop de bijbehorende software is geïnstalleerd). Het gebruik van meer dan één Dymo LabelWriter is niet mogelijk. Jouw Dymo LabelWriter moet de enige zijn die is aangesloten op de computer, anders werkt deze niet. Het is dus ook niet mogelijk om Digitale Postzegel te gebruiken als je de Dymo LabelWriter gebruikt via de externe Dymo LabelWriter Print Server. (Althans volgens PostNL zelf. Als jouw ervaring anders is, dan horen we dat graag!) 
• Digitale Postzegels print je op de volgende Dymo etiketten: 99010 (89 x 28 mm) adresetiketten en 99012 (89 x 36 mm) grote adresetiketten.
• Het geld dat je opwaardeert kun je niet laten terugstorten. Laad dus niet meteen teveel op als je nog niet zeker weet of je veel gebruik gaat maken van Digitale Postzegel.
• Je betaalt per print. Maak daarom gebruik van een (gratis) proefprint als je niet zeker weet of het gaat lukken. Dit staat onder de 'Print' knop in het verzendvenster van Digitale Postzegel.
• In het geval van een technische misdruk kun je gebruik maken van een vergoeding. Spaar je misdrukken op tot minimaal 5 euro, wegens de kosten van de administratieve verwerking wordt er namelijk pas vanaf dat bedrag vergoed. Als je de verkeerde postzegel hebt afgedrukt heb je pech: de applicatie vraagt je twee keer om een bevestiging voordat de zegel daadwerkelijk wordt afgedrukt (en het staat ook in de Algemene Voorwaarden).
• Omdat de Digitale Postzegel een BTW-vrij product is ontvang je geen facturen van de opwaarderingen van je frankeertegoed. Je krijgt bij iedere opwaardering overigens een bevestiging via e-mail. Via het tabblad 'Uw transactiehistorie' in 'Uw gegevens' kun je je opwaardeertransacties bekijken en downloaden, mocht je dat handig vinden.





Is iets je niet duidelijk, of wil je graag meer informatie? We staan telefonisch voor jou klaar op 085 - 0 160 140. Je bent natuurlijk ook altijd van harte welkom in onze winkel.


Bel mij terug

Aanmelden nieuwsbrief

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen